Flertal elever i ett klassrum räcker upp handen.

Engagerade lärare, studiero och casemetodik

Sjölins gymnasium präglas av engagerade lärare, tydliga strukturer och casemetodik. Vårt mål är att varje elev ska växa som individ, nå bortom sina studiemål och trivas med sig själv. Undervisningen vilar på verklighetsbaserad pedagogik. Vi kombinerar därför traditionell lärarledd undervisning med case, en metodik med rötterna i Harvard. Välkommen till Sjölins i höst!

På våra skolor kan du välja mellan de högskoleförberedande programmen Ekonomi, Naturvetenskap och Samhällsvetenskap. I samtliga program ingår studier i case, en metod som kopplar ihop det du lär dig i klassrummet med det som händer i samhället. Här utgår vi från verkligheten, arbetar över ämnesgränserna och med hjälp av världen utanför skolan. Du kommer lära dig att jobba i grupp, ta ansvar, tänka kritiskt och fritt – något som ger dig den bästa grunden för dina framtida studier på universitet och högskola.

Lärare och elever i ett klassrum.
  • Grundades:

• Antal skolor:

• Antal elever:

• Antal medarbetare:

Här finns vi

Sjölins Gymnasium har totalt fem skolor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Välj din skola nedan!