Sjölins Malmö

I nya fina lokaler, granne med havet och Malmö City, hittar du Sjölins Malmö. Här utgår vi från verkligheten, arbetar över ämnesgränserna och med hjälp av världen utanför skolan.

Elever i ett skolans gemensamma grupprum

Det här är Sjölins Malmö

Skolan startade hösten 2022 och i höst flyttade vi till nya fina lokaler i Västra Hamnen, med havet och Malmö City som granne. Skolans nya adress är Västra Varvsgatan 22.

På Sjölins kombinerar vi traditionell undervisning med case, en metodik med rötter i Harvard. Våra case ger klassrumskunskapen en förankring i verkligheten, så att du ser sammanhangen i det som sker och vilka konsekvenser det får för samhället.

Två elever i ett klassrum tittar på varandra

Casemetodik med rötter i Harvard

På Sjölins jobbar du i case – en metod som kopplar ihop det du lär dig i klassrummet med det som händer i samhället. Du får undersöka en ­situation eller händelse ur flera perspektiv, lära dig att jobba i grupp, ta ansvar och tänka kritiskt – något som ger dig den bästa grunden för framtida studier.

Tre elever sitter runt ett bord i ett klassrum tillsammans med en lärare.

Följ oss

Följ oss på Instagram för att se vad som händer på vår skola!

Se alla nyheter