Hoppa till innehållet

För SYV

Sjölins Nacka erbjuder tre teoretiska högskoleförberedande gymnasieprogram med totalt sex inriktningnar. Vårt mål är att varje elev hos oss ska nå bortom sina studiemål, växa som individ och trivas med
sig själv. Vi kombinerar beprövade framgångsfaktorer som närvarande och engagerade lärare, lyhördhet och tydliga strukturer med casemetodiken – en pedagogik med rötter i Harvard.

Elever sitter i en trappa i skolan

• Katalog

Här kan du enkelt ladda ner Sjölins digitala gymnasiekatalog och ta del av information om skolan, våra program och inriktningar.

Tre elever diskuterar en uppgift i ett klassrum.
  • Våra kvalitetsresultat

Läs gärna skolornas kvalitetsrapporter som bygger på analys av resultaten från våra årliga elev- och medarbetarundersökningar.

Flera elever sitter i ett klassrum.
  • Elevhälsa

Alla Sjölins skolor har resurser för att tillhandahålla god elevhälsa såsom skolsköterska, specialpedagog, kurator och studievägledare. Läs mer här om hur du kommer i kontakt med elevhälsoteamet.

Lärare förklarar en uppgift för en elev i ett klassrum.

Program

På Sjölins Nacka erbjuder vi teoretiska gymnasieprogram som är högskoleförberedande.

• Ekonomiprogrammet

Är du intresserad av ekonomi, juridik, entreprenörskap och marknadsföring?

• Ekonomiprogrammet
      • Ekonomi
      • Juridik
    Lärare har case-uppstart med en klass
  • Naturvetenskaps­programmet

Ser du en framtid som läkare, veterinär, biolog eller kanske forskare?

• Naturvetenskapsprogrammet
      • Natur och samhälle
      • Naturvetenskap
    Elever i vita rockar och skyddsglasögon laborerar
  • Samhällsvetenskaps­programmet

Lockar tanken på att plugga vidare till socionom, statsvetare eller journalist?

• Samhällsvetenskapsprogrammet
      • Samhällsvetenskap
      • Beteendevetenskap
    Lärare undervisar om case

Kontakt

Behöver du komma i kontakt med någon på skolan? Här hittar du kontaktuppgifter till skolans personal.